درب ضد سرقت

همه آنچه که باید در مورد درب ضدسرقت بدانید

وقتی واژه «امنیت خانه» را می‌شنوید، احتمالاً به فکر سیستم‌های امنیتی می‌افتید، اما مسئله فراتر از این است. امنیت خانه فقط مربوط به محصولات نیست، بلکه نوعی ذهن آگاهی است که در زندگی روزمره می‌گنجد. خانه شما یک بندر امن است که در آن از گزند طوفان‌های زندگی یعنی از مشاغل طاقت‌فرسا گرفته تا گرانی بنزین و هوای بد در امان می‌مانید. امنیت خانه، شما را وادار می‌کند که به چگونگی محافظت از ایمنی فکر کنید. درب ضدسرقت برای جلوگیری از ورود غیرمجاز ساخته‌شده است و سطح محافظت بسیار بالاتری نسبت به درب معمولی دارد.

وقتی افراد به فکر سرمایه‌گذاری برای حفظ امنیت خانه خود هستند، اولین جایی که به ذهن آن ها می‌رسد ایمنی پنجره‌ها است. فیلم‌ها و سایر رسانه‌ها معمولاً این تصور را ایجاد می‌کنند که اگر سارق بخواهد به خانه شما راه پیدا کند، به‌احتمال‌زیاد پنجره‌ها را هدف قرار می‌دهد، ولی واقعیت، عکس این مطلب است. بلکه امنیت درب‌های منزل با کمک خصوصیات درب ضدسرقت، باید اولویت اول شما باشد.

خوشبختانه، روش‌هایی برای محافظت از این ورودی‌ها به خانه شما وجود دارد. درب‌هایی با صفحه امنیتی خاص، که با استفاده از مزایای آن می‌توانید از ورودی‌های اصلی محافظت کنید. البته آنها در زمره گران‌ترین درب‌ها قرار دارند ، اما اگر می‌خواهید پول خود را برای یک محافظ ثابت‌شده سرمایه‌گذاری کنید، می‌توانید به گزینه‌های زیر نگاهی بیندازید.

نحوه ی ساخت درب ضد سرقت

درب ضد سرقت و ساختار آن را به طور کلی می توان متشکل از یک اسکلت فلزی فوق العاده مقاوم شامل دو لایه روکش فلزی به ضخامت تقریبا یک میلی متر و یک لایه ی میانی پلی یورتان که از استانداردهای مقاوم در مقابل برش و فشار برخوردار است، دانست.

چهارچوب درب های ضد سرقت هم عمدتا از ورق استیل با ضخامتی حدودا یک و نیم میلی متری و عرض هفت سانتی متری ساخته می شود و پایه ای فوق العاده مقاوم و ضد زنگ دارد.

برخلاف درب های چوبی دیگر در ساخت برخی درب های ضد سرقت بعضا از عایق های صوتی و حرارت و رطوبت نیز استفاده می شود که این درب ها را در مقابل هر نوع فشار و برش مقاوم می سازد. در ساخت برخی از این درب ها نیز از پشم سنگ نسوز بهره می گیرند، که این درب ها را افزون بر ضد سرقت بودن در برابر آتش سوزی هم مقاوم می کند.

اصلی ترین عضو یک درب ضد سرقت و ساختار آن را قفل عنوان کردیم، هر درب ضد سرقت عموما دارای دو قفل مستقل است. قفل های یک درب ضد سرقت فوق العاده مستحکم و تقویت شده اند و به جرات می توان گفت که در صورت قفل شدن تحت هیچ عنوان قابل باز کردن نیستند. بهترین چهارچوب برای این درب ها نیز آهنی یا فولادی بوده و پیش از مصرف رنگ می شود.

تنوع مدل و رویه درب ضد سرقت

از گذشته دور درب هایی که به عنوان ورودی منازل و ساختمان ها مورد استفاده قرار می گرفتند به صورت تمام چوب، تمام فلز و ترکیبی از چوب و فلز بوده اند. درب های قدیمی دارای مدل های مختلف با برجسته کاری های ساده وجذاب بودند که نمونه هایی از آن در تصویر زیر قابل مشاهده است.

امروزه تولید انبوه چنین محصولاتی از نظر تامین منابع اولیه و قیمت تمام شده برای تولید کننده و مصرف کننده مقرون به صرفه نیست. البته باید به این نکته توجه داشت که درب ضد سرقت در مدل های کنونی از نظر قیمتی بسیار ارزانتر و از نظر امنیت بسیار امن تر از مدل های قدیمی هستند. با توجه به استفاده از دستگاه های صنعتی در تولید محصول، تنوع رویه های محصول بیشتر از گذشته است و خریدارن با سلیقه های مختلف، مدل های بسیار متنوعی برای انتخاب پیش رو دارند.

محصولات درب ضد سرقت از نظر جنس رویه به چهار دسته تقسیم می شوند

درب ضد سرقت رویه فلز

درب ضد سرقت روکش راش

درب ضد سرقت روکش پی وی سی PVC

درب ضد سرقت روکش ضد خش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *